top of page
  • Hur lång tid tar det att registrera sig?
    Om du skickar oss allt vi behöver, cirka en vecka efter att du har fyllt i formuläret på den här sidan, kommer registreringen att slutföras. När du har registrerat dig kommer vi att kontakta dig inom några dagar för att förklara allt som behövs och svara på eventuella frågor. Du kommer sedan att bekräfta din identitet till oss i form av en fotokopia av ditt ID. Vi kommer också att notera dina erfarenheter och färdigheter så att vi kan kontakta dig med förfrågningar som matchar din profil. Därefter är registreringsprocessen slutförd.
  • Hur fungerar processen för en förfrågan?
    Så snart kunden har skickat in sin prisförfrågan ringer vi upp kunden och ber om all nödvändig information och utifrån denna information specificerar vi det beräknade priset med kunden och bekräftar offerten. Därefter kontaktar vi den målare som är bäst lämpad för uppdraget. När vi har granskat uppdraget och matchat det till dig i systemet ringer vi upp dig. Under vårt samtal ger vi dig alla detaljer, inklusive priset och ett datum för att påbörja arbetet. Om du accepterar förfrågan anländer du på överenskommet datum till arbetsplatsen där du fyller i och undertecknar ett kort beställningsformulär (du får ett formulär från oss via e-post) innan du påbörjar arbetet med kunden. Formuläret innehåller målarens namn, kunden och viktigast av allt priset för arbetet. På samma blankett finns en överlämningsrapport som du och kunden kommer att underteckna när jobbet är avslutat till kundens förväntningar. Detta kommer att bekräfta att allt har gjorts till båda parters tillfredsställelse. När du har mejlat oss ett foto av överlämningsrapporten utfärdar vi ett inbetalningskort för din räkning och skickar det till dig och kunden. Kunden skickar sedan pengarna till oss på vårt konto. Adam tar hand om hela betalningsprocessen och besparar dig besväret.
  • Hur får jag betalt?
    Vi skickar pengarna varannan vecka till det bankkonto du anger när du registrerar dig. Det belopp som skickas beror på antalet och storleken på de jobb (totalpriset för arbetet minus serviceavgiften) som du har slutfört under de senaste två veckorna.
  • Betalat jag något till Adam?
    Hos oss betalar du inga registrerings- eller medlemssavgifter! Vi tar ut en serviceavgift på 22% + 5,5% moms endast på ordrar som du faktiskt slutför. Detta skiljer oss från våra konkurrenter där du betalar avgifter utan att vara säker på att få faktiska jobb. Avgiften dras automatiskt av från det pris som kunden betalar. Det slutliga beloppet krediteras ditt konto så att du inte behöver oroa dig för att få in betalningen.
  • Ska jag prissätta uppdragen själv?
    Vi kommer att kontakta dig med uppdrag med ett redan satt pris. Detta pris skapas genom vår onlinekalkylator baserat på priser som är typiska för din stad. Sedan justeras priset baserat på uppgifter som tillhandahålls av kunden via samtal och bilder. Om du kommer fram till arbetsplatsen och det oväntat finns mer arbete kan du justera priset. Du måste dock göra det innan arbetet påbörjas och bekräfta detta pris på beställningsformuläret med underskrift av både målaren och kunden.
  • Vem tillhandahåller materialet?
    För varje förfrågan kommer vi att tala om för dig om priset inkluderar material eller inte. Vi kommer sedan att inkludera denna information i den bekräftelse som vi skickar till dig via e-mail, så att du kan hålla reda på allt.
  • Måste jag ta emot alla uppdrag jag får från Adam?
    Nej, det måste du inte. Vi kommer alltid att kontakta dig angående ett specifikt uppdrag som matchar dina kriterier. Om du accepterar uppdraget, är det ditt! Det finns ingen påföljd för att tacka nej till ett uppdrag. Så du behöver inte konkurrera med andra målare och skicka ut egna offerter som på andra plattformar.
  • Vilka typer av tjänster erbjuder ni?
    Vi erbjuder för tillfället endast målning av interiörer. Men tveka inte att fråga oss, vi har många duktiga samarbetspartners som kan hantera ytterligare arbetsuppgifter.
  • Hur går processen med Adam till?
    Efter att du har skickat in en förfrågan på webbplatsen kontaktar vi dig inom 24 timmar för att komplettera den detaljerade informationen. När vi har bekräftat din förfrågan skickar vi dig kontaktuppgifterna till den utsedda målaren cirka en vecka innan arbetet påbörjas. När det är dags att utföra arbetet kommer målaren till den förutbestämda arbetsplatsen och påbörjar jobbet. Både innan och efter arbetet ska både du och målaren undertecknar en överlämningsrapport och så snart vi har fått den skickar vi en faktura för betalning.
  • Hur gör jag en prisförfrågan och är förfrågan icke-bindande? Vad är betalningsmetoden?
    Gör en förfrågan här enkelt och smidigt. Alternativt kan du kontakta oss på adam@myadam.se. Offerten är icke-bindande och du behöver inte acceptera den. Betalning sker via banköverföring först när arbetet är slutfört. För jobb med ett värde på mer än 22 000 SEK krävs en förskottsbetalning innan arbetet påbörjas.
  • Vad använder ni för betalningsmetoden?
    Betalning skall ske enbart genom banköverföring när arbetet är slutfört.
  • Hur lång tid tar det vanligtvis att måla om?
    Hur lång tid ett måleriprojekt tar beror på flera olika faktorer, bland annat arbetets omfattning, typ av yta och kundens önskemål. Mindre projekt, som att måla ett enda rum, kan ta endast några timmar medan större projekt, som att måla ett helt hus, kan ta flera dagar.
  • Hur går betalningen till? Betalar jag något direkt till målaren på arbetsplatsen?
    Betalningen sker efter att arbetet är avslutat och överlämningsrapporten är undertecknad. Vi accepterar endast betalning via banköverföring. Du kommer bara betala målaren på plats för eventuell parkering eller målarfärg.
  • Hur kan jag kontrollera ert företags referenser?
    Du kan ta en titt på vår webbplats där du hittar exempel på vårt arbete och recensioner från nöjda kunder. Vi kan också hänvisa dig till våra Google-recensioner som du kan läsa.
  • Hur säkerställer ni kvaliteten på ert arbete?
    Vi arbetar med regelbunden feedback och har därför alltid relevanta recensioner av våra målare. Vi anser att våra kundrecensioner och före- och efterbilder av arbetet är bästa sättet för våra kunder att kontrollera kvalitén på våra målare.
  • Hur sätter ni era priser?
    Priset beror på arbetets omfattning, typ av yta och vilka material som krävs. Vi tillhandahåller kostnadsfria kostnadsberäkningar och offerter så att våra kunder kan få en uppfattning om kostnaden innan arbetet påbörjas. Så länge omfattningen av det arbete som efterfrågas inte skiljer sig från verkligheten kommer priset inte att ändras. Priset kommer endast att öka om omfattningen av området eller reparationerna är större än vad som angetts till oss.
  • Vad ingår i priset för era måleritjänster?
    I vårt pris ingår målarens arbete, färg (om detta val gjorts, förpackningsmaterial för att täcka över golven och grundstädning. Vi skickar alltid ut en sammanfattning av tjänsten och totalpriset till dig via e-mail så att du har allt samlat på ett ställe.
  • Har ni möjlighet att erbjuda tjänster för B2B-segmentet?
    Självklart kan vi utföra måleriarbeten, oavsett om det handlar om en butik eller ett lagerutrymme. Vi kan naturligtvis efter att etablera ett samarbete där båda parter är nöjda. Mejla oss på adam@myadam.se för mer information.
  • Kan vi etablerar ett regelbundet samarbete? Är det möjligt att få rabatt?
    Ja, det är absolut möjligt. Kontakta oss gärna för mer information om samarbete på adam@myadam.se.
  • Hur går ni tillväga om jag behöver renovera under ett försäkringsärende?
    Vi hanterar försäkringsskador regelbundet. Vi kan skicka dig den offert du behöver för försäkringsbolaget och så kan vi lösa situationen utan problem.
  • Arbetar ni, direkt eller genom en kund, med försäkringsbolag för att reglera försäkringsanspråk?
    Vår verksamhet arbetar vanligtvis inte direkt med försäkringsbolag för att reglera försäkringsärenden. Det är upp till klienten att lämna in försäkringsärendet till oss och sedan informera oss om processen. Vi är beredda att tillhandahålla all nödvändig dokumentation och stöd för att hjälpa klienten att reglera anspråket med sitt försäkringsbolag.
  • Hur går ni tillväga om jag behöver ansöka om ersättning för utfört arbete?
    Om du behöver klaga på vår målares arbete, vänligen kontakta oss så snart som möjligt med all information och foton av arbetet till adam@myadam.se. Vi kommer att göra vårt bästa för att lösa problemet och är beredda att göra reparationer eller justeringar efter behov.
  • Hur lång tid tar skaderegleringsprocessen?
    Vi försöker lösa klagomål så snart som möjligt. Tidsramen för att hantera ett klagomål beror på dess art och omfattning, men vår prioritet är att lösa det snabbt och effektivt.
bottom of page